Wednesday, February 23, 2011

Pühenduste ja armastusega ...

Läheneva vabariigi aastapäeva puhul kudusin-heegeldasin ühe rahvusvärvides leivarätiku. Idee pärineb Reesi blogist. Päris samasugune mu rätik siiski ei tulnud. Kasutasin sini-must-valget. Kui sinine osa oli kootud, alustasin valge pitsi kudumist ja vot kootud pits sinna ei sobinud. Ei tulnud sellist pidulikkust, mida olin eeldanud. Harutasin üles ja otsustasin heegeläärt proovida. Juba esimese reaga sai selgeks, et selle rätiku puhul on ainuke õige lahendus just heegeldatud äär. Kõige lõpuks lisasin musta ääristuse sinise ja valge osa üleminekule.
Selline mu leivarätik saigi ...
Kasutasin Haapsalu salli raamatut, motiivideks valisin Ornamendikiri 1 (lk 178) ja Greta Garbo kiri 2 (lk 47) detaile.
Mu ema sünnipäev satub aeg-ajalt samale päevale emadepäevaga. Mäletan üht sellist päeva kui olin 11-aastane. Soe päike paistis tuppa, õues õitses ja lõhnas kõik. Eesti lipp lehvis meie maja küljes eriliselt pidulikult. Punusin emale võilillepärja ja kõik oli kuidagi ülev ... Toas lõhnasid kevadlilled ja lihapirukad ... Teadsin, et see päev ja need lõhnad ei unune kunagi ... Eesti lipuga seoses meenub mulle alati just see imeilus päev :)
Leivarätik on armastusega pühendatud Eestimaale ja minu emale :) Kingituse saab ta kätte homme pidulikul lõunasöögil.

Sellel fotol on motiivid natuke paremini näha ...
Võimalik on kasutada ka laudlinana ...
Mustrimaailma foorumis on käimas Sini-must-valge konkurss, leivarätik osaleb ka konkursil.

Lõng: Katka (sinine toon) ja Novita Kotiväki (valge ja must).
Varras: 3
Heegelnõel: 2,5

Kaunist vabariigi sünnipäeva!

15 comments:

Lillysmuul said...

Nii pidulik!!!

Heli said...

Ilusat pidupäeva! Ja tõesti, homsele peolauale sobib. Kindlasti saab seda hoitud ja kodumaa sünnipäevadel jälle välja võetud veel kaua aastaid.

Ülle said...

Väga kaunis ja pidupäevale sobilik! Ilusat pidupäeva!

Triin said...

Aitäh, Lillysmuul :)

Heli, suur tänu! Ma loodan, et mu emmele ka meeldib :)

Tänan, Ülle!

Tiina said...

Tõega pidulik leivarätik! ja et linikuna sama efektne
!
Toredat vabariigi sünnipäeva!

Triin said...

Tänan, Tiina!

Kadri Kivistik said...

Tõeliselt armas lipuvärvides töö! :)

Nele said...

Hoian konkursil pöialt, sest noo on ilus!

Monika said...

Väga ilus mõte. See laudlina variant on ka väga ilus! Head vabariigi aastapäeva!

Triin said...

Aitäh, Kadri ja Nele!

Triin said...

Suur tänu, Monika! Mu ema sai kingituse kätte äsja ja ütles, et plaanibki seda laudlinana kasutada :)

Yarnlover said...

Väga uhke ja väljapeetud ese!Ma ise jumaldan traditsioone ja võtaksin selle siis kasutusse veel palju aastaid, järjekordne idee, mida järgmisel aastal toestada :)

Triin said...

Suur tänu, Veronika! Traditsioonid on mullegi väga tähtsad. Armas, et uue idee said :)

Helle said...

Mulle ka väga meeldib. Värvid, pidulikus, muster.
Endalgi võiks sarnane asi kodus olla, seda enam, et ise küpsetan leiba...idee jätan meelde.

Triin said...

Helle, tänan :) Ma ka juba üle 2 aasta küpsetan ise leiba. Mul on eriti vana leivarätt, pärineb vanaema kaasavara hulgast. Kuna ema küpsetab samuti ise leiba, siis tahtsin talle ka ühe erilise leivaräti kududa. Nii see töö teostuski :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails