Thursday, July 21, 2016

Kuramaal

Aeg möödub suurel kiirusel. Seekord talletan mõned hetked ilusatest reisidest meie lõunanaabrite juurde. Ma ei mäletagi täpselt kui kaua juba oleme plaaninud külastada Ventspilsi. Igatahes üle 10 aasta küll ja teatavatel põhjustel oli see siiani natuke keerukas. Lisaks on umbes niisama pikalt olnud plaan minna Kuldiga linna, mis jääb sisemaale Liepaja ning Ventspilsi vahele. Sel suvel tegime lõpuks teoks oma pikaajalised unistused :)

Esimesena käisime Kuldigas, mis on kunagi lühikest aega olnud ka Kuramaa pealinn. Tol kaugel ajal valitses Kuramaad hertsog Jakob.
Teises ajas kuulsa hertsog Jakobiga
Hertsog Jakob tänapäevase kaaslasega
 Imeilus Kuldiga linnake on võrratu Venta jõe kaldal, kust lisaks voolab läbi Venta väike sõsar Alekšupite. Palju vanu maju, mis ammustest aegadest pole värvi näinud, kuid siiski nii "elus" tunduvad.
Üks tüüpilisi tänavaid kesklinnas ...
Ja kuigi paljud majad on tõepoolest räämas, olid akendel lilled ja tekkis tunne, et nii just peabki olema, tühja sest värvist ...
Jalakäijate tänav kesklinnas
Linnaväljak
Mitmel põhjusel on linnake päris eriline: 1. Venta jõel olev juga on Euroopa kõige laiem oma 249 meetriga ja 2. Linna läbiv Alekšupite jõgi voolab majade vahelt justkui Veneetsias.
Kuulus Venta jõgi ja punastest tellistest sild, mis ehitati 19. sajandil ja tehti nii lai, et 2 tõlda saavad üksteisest vabalt mööduda. Nüüd teevad seda 2 autot ...
Venta juga sillalt vaadeldes
Alekšupite kiirevooluline jõgi läbi linna voolamas
 Vahel on pikaajaliste unistustega see lugu, et need võivad olla võimsamad kui tegelikkus. Õnneks oli Kuldiga täpselt unistuste vääriline ja pigem isegi veel armsam kui me arvata oskasime :) Meie igatahes soovitame :)

Järgmine ootamatult armsa olemisega linn oli Liepaja. Sellest linnast ei osanud me suurt midagi oodata. Fotod ja linnavaated olid kahetise mulje jätnud, kord ilusa, kord kui kummalise jäänuki nõukaajast. Ja nagu öeldakse, mulje võib olla petlik. Liepaja võlus meid esimesest hetkest alates ja võitis meie südamed :) Lapsi võlus tuul, mis võimsaid vahutavaid laineid randa kandis. Ja kuna meri ei olnudki väga külm (+17), siis sai seal lõputult laintega kulli mängida.
Isegi Liepajast leidsime sini-must-valge
 Linn oli hästi ligipääsetav ka erivajadustega inimestele. Kõnniteedel oli mõeldud pimedatele ja ka rannas oli nende jaoks kogu rannaala tutvustus. Ujuma oli võimalik minna ka ratastoolis liikujatel.
Spetsiaalsed ratastoolid ujuma minekuks
Rannaala tutvustus pimedatele
 Lätlastel on suurepärane anne teha lilledega imesid, siin üks näide Liepajast ...
 Ja mis Liepajas käik see ilma Karosta linnaosa külastuseta oleks. Nõukaajal sõjaväelinnaosana tuntud ala on siiani hoopis teisest ajast. Vanad viiekordsed pooleldi lagunenud majad ja siis korraga majade vahel kudsete kuplitega uhke õigeusukirik.
Kahjuks sattusime Karostale õhtusel ajal ning seetõttu jäi Karosta vanglaga tutvumata. Küll aga käisime muulil tuult trotsimas :)

Paljude poolt kiidetud Ventspils oli tõepoolest ilus, aga võrdluses Liepajaga jäi viimane ikkagi peale :) Lapsed olid Ventspilsist loomulikult väga võlutud, sest nende jaoks oli seal rikkalikult erinevaid atraktsioone, toredaid võimalusi ja loomulikult suured lained.
Ventspilsi lastelinnakus oli palju vahvaid lustimisvõimalusi. Pildil meie laste lemmik.
 Ventspilsi lehmadest ei hakkagi pilte panema, neid teab vist juba iga eestimaalane :)

Edasi liikusime Kolka tipu poole. Teele jäi veel üks NSVL ajast pärit kummaline koht, mis pisut kõhedustki tekitas. Irbenes on raadioteleskoop, millest nõukaajal vaenulikku läänt jälgiti. Praegusel ajal vaatavad siit Läti teadlased kosmosesse. Teleskoobi juurde sõites jäi tee äärde terve jagu lagunenud kortermaju. Ei ühtki akent ega ust pole enam majadel alles, veel on märgata tapeediosakesi ja tubade värvilahedusi. Loodus hakkab siiski oma tagasi võtma: teedest ja katustest kasvavad puud ja põõsad läbi.

Edasi sõitsime Kolka tippu, vaatasime Läänemere ja Riia lahe kohtumispaika ning tulime Jurmala kaudu koju tagasi. Mõnus reis eranditult heade emotsioonidega.

Ilusat suve jätku!
Eks järgmisel korral tuleb jälle käsitöine postitus. Tasapisi ikka teen ka midagi :)

Arnikai said...

Väga tore reisilugu :)

Triin said...

Oli tõesti tore reis. Aitäh, Monika, lugemast :)